بلاگ

دلایل شکست استارتاپ ها

 

 

 آیا می دانید یکی از سوال های معمول در بسیاری از استارتاپ ها، شرکت ها و سرمایه گذاران چیست؟!

 

اگر این موضوع ذهن شما را هم به خود مشغول کرده است، پس در این پست با ما باشید...

 

اما آن سوال معمول میان این دسته از آدم ها کدام است؟

 

" دلایل شکست استارتاپ ها چیست؟"

 

بله...چشم های شما درست دیدند! دلایل شکست استارتاپ ها...

 

 

 

 

 

 

اگرچه بسیاری از استارتاپ ها دلایل متعددی را به عنوان دلایل عدم موفقیت استارتاپ ها معرفی کرده اند، سایت سی.بی. اینسایتز 10 مورد از مهم ترین این دلایل را تحت عنوان "دلایل اصلی شکست استارتاپ ها" در سایت خود منتشر کرده است که امروز قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

 

قطعا هیچ گونه تعصبی در قطعیت این دلایل وجود نداشته اما این موارد، طبق آمار، بر اساس تجربیات و داستان های افراد درگیر در اکوسیستم کارآفرینی گردآوری شده است. شایان ذکر است که این نوع از تجزیه و تحلیل داده محور، بدون مساعدت بنیانگذاران شجاعی که سخاوتمندانه داستان ها و چالش های زندگی خود را با جهانیان به اشتراک گذاشته اند، امکان پذیر نمی بود که ما صمیمانه از همه ی آن ها متشکریم.

 

 

 

 

 

 

 

#10- عدم عرضه ی محصول در زمان مناسب به بازار

اگر محصول خود را خیلی زود به بازارعرضه کنید، کاربران ممکن است برای بار اول خیلی خوب از آن استفاده نکنند و اگر نظر آنها راجع به شما و محصول یا خدماتتان منفی باشد، امکان استفاده ی مجدد آن ها از آن خیلی نامتحمل خواهد شد. از طرفی اگر محصول خود را خیلی دیر به بازارعرضه کنید، ممکن است فرصت حضور در بازار را از دست دهید.

 

 

 

 

 

 

#9- نادیده گرفتن مشتریان

نادیده گرفتن کاربران یک روش قطعی برای شکست است. باریک بینی وعدم جمع آوری بازخورد کاربران، خطاهایی کشنده برای اکثر استارتاپ ها به شمار می رود.

 

 

 

 

 

 

#8- بازاریابی ضعیف

دانستن مخاطبان مورد نظر و چگونگی جلب توجه آن ها و هدایت آنها در مسیر تبدیل شدن به کاربر فعال و در نهایت مشتری یکی از مهم ترین مهارت های یک کسب و کار موفق است. اما ناتوانی در بازاریابی، یکی از شکست های مشترک استارتاپ ها - به خصوص در میان بنیانگذارانی که مایل به ساخت محصول بوده اما علاقه ای به تبلیغ محصول نداشتند - بوده است .

 

 

 

 

 

 

 

#7- محصول بدون مدل کسب و کار

به نظر می رسد که استارتاپ های شکست خورده همگی باور دارند که مدل کسب و کار برای یک استارتاپ خیلی مهم است – متکی ماندن تنها به یک کانال درآمدی یا پیدا نکردن راهی برای پول درآوردن در مراحل مختلف – سرمایه گذاران را دودل و بنیانگذاران را ناتوان در جذب سرمایه و در نتیجه رشد کرده است.

 

 

 

 

 

 

#6- محصول کاربر ناپسند!

 

 

 

 

 

 

چیزهای بد زمانی اتفاق می افتند که شما آنچه کاربران خواسته یا به آن نیاز دارند - آگاهانه یا به طور تصادفی - نادیده می گیرید.

 

 

 

 

 

 

#5- مشکلات قیمت گذاری/هزینه

قیمت گذاری یک هنر تاریک برای موفقیت در استارتاپ بوده – نکته اینجاست که قیمت باید طوری تعیین شود که هم سودی برای کسب و کار داشته باشد و هم توانسته باشد مشتری را راضی نگه دارد.  

 

 

 

 

 

 

#4- خارج شدن از دور رقابت

 

علی رغم این که استارتاپ ها نباید به رقبای خود توجه کنند، واقعیت این است که وقتی یک ایده جدی شده یا در بازار اعتبارسنجی می شود، ممکن است تعداد افراد زیادی در یک حوزه ورود پیدا کنند. در حالی که مدام فکر کردن به این رقابت ها کار درستی نیست، اما نادیده گرفتن آنها نیز دستورالعمل شکست برای 19٪ از استارتاپ ها محسوب می شود.

 

 

 

 

 

 

#3- تیم نامناسب

یک تیم متنوع با مجموعه ای از مهارت های مختلف، اغلب به عنوان یک نکته ی حیاتی برای موفقیت یک استارتاپ بیان شده است.

 

 

 

 

 

 

#2- تمام شدن پول

پول و زمان محدود هستند و نیاز به تفکر برای تخصیص آن در بخش های مختلف است. سوال " چگونه باید پول خود را صرف کرد" اغلب پرسشی است که مبهم مانده و دلیل شکستی برای استارتاپ ها بوده است .

 

 

 

 

 

 

 

#1- عدم نیاز بازار

 

حل مشکلات جالب به جای رفع نیاز بازار، با توجه به اهمیت آن که 42% شکست ها را ناشی می شود، به عنوان شماره 1 دلایل شکست نامگذاری شده است.

 

/html>